T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı I. Dönem Ortak Sınav Tarihleri Çizelgesi

 

 

Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 2018 - 2019 Eğitim-Öğretim yılı I. dönem ortak sınav programı aşağıda belirtilecektir.

 

Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz

 

 

İMAM HATİP ORTAOKULU ORTAK SINAV TARİHLERİ ÇİZELGESİ 

Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip Ortaokulu ortak sınav çizelgesine ulaşmak için tıklayınız.
    

 

 

ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 9-10-11. SINIFLAR ORTAK SINAV TARİHLERİ ÇİZELGESİ

Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 9-10-11. sınıflar ortak sınav çizelgesine ulaşmak için buraya tıklayınız.
    

 

 

 

ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 12. SINIFLAR ORTAK SINAV TARİHLERİ ÇİZELGESİ

Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 12. sınıflar ortak sınav çizelgesine ulaşmak için buraya tıklayınız.

 

 

 

SEVGİLİ ÖĞRENCİLER,

 

 

“Okul ortalaması”, resmi bir başarı ölçüsüdür ve başarı ölçüsü olmaya devam edecektir.


Okul ortalamasının belirlenmesinde en büyük pay yazılı sınavlara verilmiş. Dolayısıyla bizim başarımız, öncelikle yazılı sınavlarımızın sonucuyla, ortalamasıyla belirlenir. Yazılı sınavlara hazırlıkta en yaygın ve olumsuz tutum, hazırlığı son güne bırakmaktır. 
Bir yorum gücüne ulaşmak için ders üzerinde yoğunlaşmak iyidir. Ancak bir gün boyunca bir derse 10 saat çalışmak, asla beş gün düzenli olarak her gün iki saat çalışmaya eşit değildir. 
Beynin bilgiyi öğütmeye, özümsemeye, yorumlayarak kaydetmeye ihtiyacı vardır. 
Beyne aynı tür bilgiyi aralıksız bir şekilde tıkıştırmak, su gücüyle çalışan eski bir değirmene geniş oluktan buğday vermek gibidir. 
Değirmenci, daha kısa zamanda daha çok iş için oluğa daha çok buğday verdikçe onun içinde yarı öğütülmüş buğday taneleri görünmeye başlar. 
Siz de beyne alabileceğinden çok yüklenirseniz bilgilerinizin bir kısmı boşa gitmekle kalmaz, içinde yarı öğütülmüş buğday taneleri bulunan bir un nasıl kalitesizse ve ekmek olamayacak kadar atıl ise sizin o çalışmadan elde etmek istediğimiz bilgi de tasniften, özümseme ve yorumlama işleminden geçmediğinden öyle kalitesizdir, öyle atıldır.



 

"Başarı asla tesadüf değildir!"

 

 

 

 Yapmanız Gerekenler: 

 

 

Öncelikle çalışma ortamınızı ayarlamalısınız!

* Çalışma odası mümkün olduğunca fazla sıcak veya soğuk olmamalıdır.
* Çalışma odası düzenli olarak havalandırılmalı ve sessiz olmalıdır.
* Çalışma masası ve yüksekliği çalışan kişinin boyuna uygun olmalıdır.
* Ders çalışırken müzik televizyon gibi dinlenmemelidir.
* Ders çalışma ortamında, dikkatin dağılmasına yol açacak resim, afiş gibi malzemeler olmamalıdır,
* Çalışma masası ders faaliyetinin dışında kullanılmamalıdır.
* Çalışmaya başlamadan önce, çalışma sırasında gerekli olacak bütün malzemenin el altında bulunması, dikkatin dağılmaması açısından önemlidir.

 

 03-02-2018

 

1. Bir gün öncesinden dersin konusu gözden geçirilir. 

- Hazırlık soruları varsa çözülür. 
- Konunun önceki konularla ilişkisi belirlenir. 
- Konu ile ilgili ek kaynaklara başvurulur. 
- Konunun öğretmene sorulacak yönleri belirlenir.

 

2. Ders, derste öğrenilir, dolayısıyla dersi bizi en üst kapasiteye taşıyacağı bir ilgiyle dinlememiz gerekir.

 LABARATUVAR

03-02-2018

3. Dersten sonraki akşam (evde-yurtta) konu gözden geçirilir. 
- Konu ile ilgili testler çözülür. 
- Konunun anlaşılmayan yönleri araştırılır, gerekirse diğer gün öğretmene sorulur.

 

Her gün bu düzen içinde çalışıyor, hafta sonu haftayı gözden geçiriyor ve yeteri kadar kitap da okuyorsanız yazılılar döneminde az sanılan bir çalışmayla çok verim elde edersiniz. Her ders için farklı bir “yeterli” çalışma söz konusudur. Bununla birlikte yazılıya yönelik planlı bir çalışma şöyle olur:

1. Yazılının ilanından hemen sonra (genellikle bir hafta kala) önce bütün konular, yeterli süre içinde okunur, çalışılır.

2. Bu ilk okumadan sonra bir değerlendirme yapılarak anlaşılmayan yerler bir daha çalışılır, gerekirse öğretmene ve sınıf arkadaşlarına sorulur. Bilgiler pekiştirilir, test edilir, özümsenir, yorumlanabilecek bir düzeye kavuşturulur.

3. Yazılı akşamı, sadece gözden geçirme işlemi yapılır. Bu işlem, vakit varsa sınav sabahında bırakılabilir.

Unutmayın! Sadece plansız (düzensiz) öğrenciler, sınav kapıya dayandığında telaş içinde kitaplara sarılır. Halk arasında ünlü bir söz vardır: “Amelenin kötüsü, mesai bittikten sonra çalışır” yazılıya hazırlıkta bu duruma düşmemek gerekir. 
Son olarak: Yazılıda çözemediğini veya çözmekte zorlandığınız soruları mutlaka araştırınız, öğretmene (gerekirse) sorunuz.

Allah (cc) yardımcınız olsun…

 

   

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.02.2017 - Güncelleme: 15.09.2018 20:23 - Görüntülenme: 5448
  Beğen | 2  kişi beğendi